"Ceea ce nu imbratisezi nu poti vindeca"
Sfantul Grigorie Teologul

luni, 3 ianuarie 2011

De ce ne deranjează Noua Ordine Mondială?

Citesc aproape zilnic câte un articol în care sunt avertizat că se urmărește instaurarea Noii Ordini Mondiale. Lucrul acesta este prezentat ca răul suprem, și, probabil, chiar așa și este, dar eu am o întrebare care-mi stă agățată undeva în subconștient. De ce ne deranjează Noua Ordine Mondială? Sigur că pot fi etichetat în fel și chip, dar nu renunț la întrbare! De ce? Păi să vedem...
În timpuri străvechi, timpuri despre care vorbește o istorie în care nu mai cred așa cum credeam în clasa a V-a, omul trăia in grupuri mici, grupurile s-au unit in cete și au prins putere in toate, și la vânătoare și la luptă.... Au urmat familia, ginta, triburile, uniunile de triburi, statul... Oare, fiecare unire din asta, a fost o bucurie pentru membrii grupului sau au văzut, și ei ca și noi, un pericol in actul respectiv. Habar nu am ce a spus costobocul Cotens, supus al regelui Castaboca, cand a fost integrat în regatul dac devenind astfel și supus al lui Burebista, dar cu siguranță nu s-a bucurat fiindcă, printre altele, i s-a interzis vinul, asta doar așa, ca un exemplu superficial. Greutățile sporesc cu numarul stăpânilor și sunt concretizate în biruri, prestații de tot felul, obligații sociale, etc. Dar istoria nu s-a împiedicat de costobocul Cotens și nu se va împiedica de mine sau de tine. Voi fi acuzat de fatalism, dar am priceput un lucru: de când e lumea și pământul, cei mulți au robit pentru o mâna de puternici și așa va fi și în continuare. Din nefericire, pentru mine, m-am născut în tabăra celor mulți. Ce importanță are dacă monștrii care mă conduc se lăfăie la București sau în altă parte?!
Vespazian Ionesi, ianuarie 2011, Bacău

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...