"Ceea ce nu imbratisezi nu poti vindeca"
Sfantul Grigorie Teologul

marți, 23 februarie 2010

GRECIA - PARALIA KATERINI

La trecerea dintre ani, in 2008 spre 2009, Dalai Lama a spus că este bine să mergi, măcar o dată pe an, undeva unde nu ai fost niciodată... Și am hotărât: IN 2009 PLECĂM IN GRECIA!
Mai exact Paralia Katerini - perla stațiunilor de pe litoralul Greciei de Nord, situată la 75 km sud de Salonic si 20 km de Muntele Olimp... Pliantul spunea:
''In Paralia veţi afla tot ce doriți: odihnă, distracție, tensiune si liniște in același timp, o ședere confortabilă și plăcută, emoții puternice care vă vor insoți mulți ani. Numai vizitând această stațiune veți intelege de ce au ales-o ca reşedință zeii Olimpului''.
Trecând peste cuvintele mari: DA, A FOST BINE!
Ne-ar plăcea să revenim, dar să nu uităm ce a zis Dalai Lama...
Am plecat spre Grecia cu un ghimpe in inimă. La prețul achitat ne-a fost frică de o cazare mizerabilă.

Dar totul a fost peste așteptări...
Și marea a fost grozavă(deși nu intra in tarif). Se putea face baie, fără probleme, de dimineață și chiar erau persoane care la ora șapte se bălăceau deja. Permanent am fost fascinat de sclipirile de cristal ale mării...
O bere care face toți banii. Din cel puțin două motive: căldura și modul de a fi servită. Frapieră, gheață...
Biserica și plaja văzute de pe dig.
Biserica din Paralia Katerini. Glasul preotului, transmis prin statie pe plajă, completează starea de bine, de liniște și pace.
La umbră. Nu că ar fi fost soare.
In dimineața aceea a plouat. Ne pregatisem pentru o zi mohorâtă și am hotărât să ne plimbăm. Dar nu a fost așa. La ora zece eram deja pe plajă.
Digul te duce cu gândul la marii călători... corăbierii ce vor fi plecat din porturi cu gând să descopere locuri noi și minunate. Cei care nu pleacă măcar pot visa.
Nu ințeleg cum poate fi apa atât de limpede și asta tot timpul!
La plajă in seara dinaintea plecării.
La revedere Olimp, la revedere Paralia ! Plecăm spre țară.